Előzzük meg a lefutásos baleseteket!

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottságának tanácsai a lefutásos balesetek megelőzése érdekében.

Legutóbb a megyében, a hét elején történt halálos közúti közlekedési baleset Bőny térségében, aminek a feltételezett oka az volt, hogy egy gépjármű vezetője – azért, hogy az utoléréses anyagi káros balesetet elkerülje – jobbra kormányozta a gépkocsiját és lefutott a füves útpadkára. Ettől megijedve a sofőr egy hirtelen mozdulattal balra rántotta a kormányt, így elvesztette uralmát a gépjárműve felett és nekiütközött egy szemből, szabályosan közlekedő tehergépjárműnek. A baleset következtében a személyautó sofőrje olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja: 

  • Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
  • Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
  • Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
  • Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
  • Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
  • Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága mindenkinek balesetmentes közlekedést kíván és arra kéri lakosságot, hogy fogadják meg a fenti tanácsokat!

Webkamera 1 - Háry Dezső tér

Webkamera 2 - Dunapart, keleti irány

Eseménynaptár

Légszennyezettségi adatok

2017.04.30. 16:00
aktuális érték* (μg/m3) határérték % -ban
CO 611 6
NO2 9 8
NOx 10 5
O3 95 52
NO 1 -
Szélirány DK
Légszeny-nyezettségi index Kiváló
Megfelelő
Szennyezett
Erősen szennyezett
* Utolsó 1 óra csúszóátlaga.

Gönyű kincsei

Kedves Látogató!

A zászlókra klikkelve 3 nyelven is megtekintheti Gönyű Község Önkormányzatának megbízásából készült "Gönyű kincsei" című kiadványunkat, ami szűkebb környezetünk nevezetességeit hivatott népszerűsíteni.

     

Erre a linkre klikkelve pedig megtekintheti a kapcsolódó videót

Együtt Európáért Alapítvány

RENDSZERINFORMÁCIÓ

A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!