Sajtóközlemény

Az M1-es autópálya megyei szakaszán bekövetkezett balesetek megelőzésére

2014. évben az M1-es autópálya megyei szakaszán bekövetkezett személysérüléses balesetek legfőbb okai a relatív gyorshajtás, elalvás, követési távolság be nem tartása volt. Kijelenthető, hogy a gyorsforgalmi út jellegéből adódóan az út kiépítettsége, minősége, a beláthatóság jónak mondható. Éppen ezért műszaki hibára, forgalomtechnikai hiányosságra vagy úthibára visszavezethető okból ritkán történik baleset. Az okok zömmel a járművezetők – mint személyi tényező - tevékenységéből adódtak. Mai napig jelentős szerepet játszik a monotonitásból adódó figyelmetlenség, és az elalvás.

Megyénkben 2015. január 27-én két életveszélyes, január 28-án két emberéletet követelő halálos kimenetelű közlekedési baleset történt. A három balesetben összesen 2 fő a helyszínen életét vesztette, 2 fő súlyos, életveszélyes, további 7 fő súlyos és 3 fő könnyű sérüléseket szenvedett.
A tragédiák körülményeit a rendőrség vizsgálja, de az elsődleges adatok alapján megállapítható, hogy a két életveszélyes baleset bekövetkezésénél a relatív gyorshajtásnak és elalvásnak volt szerepe.
A halálos tragédia bekövetkezéséhez a gépkocsivezető figyelmetlensége – telefonjának szivargyújtó töltőre tétele – vezethetett.

Sokan nem is sejtik, hogy a figyelmetlenség és a fáradtság az egyik legnagyobb közlekedésbiztonsági kockázat, hatása – kimutathatóan – a szeszesitaltól befolyásolt állapottal mutat hasonlóságot. A fáradt vezető csak korlátozottan képes (vagy szélsőséges esetben teljesen képtelen) a jármű biztonságos vezetésére, hiszen az információk észlelésének, valamint a veszélyek elhárításának képessége radikálisan lecsökken.

Tovább fő baleseti ok a követési távolság be nem tartása, mivel a tapasztalatok szerint a gépjárművezetők alábecsülik, azaz nem kezelik súlyának megfelelően a követési távolság fontosságát. Magyarországon a hatályos KRESZ a biztonságos követési távolság mértékét konkrétan – azaz méterben, vagy időtartamban - nem határozza meg, hanem a 27. § (1) bekezdésében az alábbiak szerint fogalmaz: „Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.”

A Megyei Közlekedési Baleset-megelőzési Bizottság a fentiekre tekintettel kéri a közlekedésben résztvevőket, hogy a balesetek elkerülése érdekében a fentiekre fordítsanak kiemelt figyelmet.

Megyei Közlekedési Baleset-megelőzési Bizottság

Webkamera 1 - Háry Dezső tér

Webkamera 2 - Dunapart, keleti irány

Eseménynaptár

Légszennyezettségi adatok

2017.06.24. 12:00
aktuális érték* (μg/m3) határérték % -ban
CO 113 1
NO2 10 9
NOx 11 5
O3 115 64
NO 1 -
Szélirány ÉNY
Légszeny-nyezettségi index Kiváló
Megfelelő
Szennyezett
Erősen szennyezett
* Utolsó 1 óra csúszóátlaga.

Gönyű kincsei

Kedves Látogató!

A zászlókra klikkelve 3 nyelven is megtekintheti Gönyű Község Önkormányzatának megbízásából készült "Gönyű kincsei" című kiadványunkat, ami szűkebb környezetünk nevezetességeit hivatott népszerűsíteni.

     

Erre a linkre klikkelve pedig megtekintheti a kapcsolódó videót

Együtt Európáért Alapítvány

RENDSZERINFORMÁCIÓ

A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!