Címadatok felülvizsgálata - tájékoztató

Tisztelt Gönyűi Lakosok, Ingatlan-tulajdonosok!

Magyarország eddig nem rendelkezett egységes, közhiteles, az ország valamennyi címét lefedő cím-adatbázissal. A központi címregiszter (továbbiakban: KCR) létrehozásának célja, hogy a jelenleg a különböző (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) nyilvántartásokban szereplő valós címadatokat egyetlen naprakész és pontos nyilvántartásba egyesítse. A címek rendezését nem csak a KCR létrehozása indokolja, annak elvégzése az ingatlan-tulajdonosok, valamint az ott lakóknak is érdeke, mert a téves, logikátlan, párhuzamos vagy hiányzó házszámok megnehezítik az ingatlanuk használatával kapcsolatos jogok gyakorlását és a lakók elérését.

A már meglévő címek felülvizsgálatát a központi címregiszter kialakításához szükséges adatellenőrzési feladatokról szóló 216/2014.(VIII.28.) Korm. rendeletben foglaltak szerint kell elvégezni és szükség esetén címkezelést (módosítást, törlést) lefolytatni. A valós címadatok megállapításához sor kerül az ingatlan- és lakcímnyilvántartás eddigi adatainak, az ingatlanok tényleges elhelyezkedésének vizsgálatára.

A gönyűi címnyilvántartás kezeléséről Gönyű Község Jegyzője nevében a Gönyűi Polgármesteri Hivatal (Gönyű, Kossuth L. u. 67., tel.: 96/544-090, e-mail: titkarsag###kukac###gonyu.hu) gondoskodik.

A címek változásáról a Polgármesteri Hivatal az érintett ingatlantulajdonosokat és az ingatlanban lakcímmel rendelkezőket értesíti. A címkezeléssel érintett címekről a tulajdonosok a Gönyű község honlapján (Közérdekű>Címadat felülvizsgálat - http://www.gonyu.hu/cimadatfelulvizsgalat) közzétett, valamint a Hivatal hirdetőtáblájára kifüggesztett és folyamatosan frissítésre kerülő listából szerezhetnek tudomást.

Az új cím átvezetése a címnyilvántartásban és az ingatlanügyi nyilvántartásban (tulajdoni lap) hivatalból történik, így az érintetteknek ezekkel kapcsolatban nincs teendőjük. Az új  lakcímkártyát a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Kormányablak Osztályán igényelhetik (illeték- és díjmentesen)  majd a személyre szóló értesítés birtokában, ezt követően pedig az  érintetteknek egyénileg kell bejelenteniük a módosított lakcímet a különféle szolgáltatók (E.ON, ÉGÁZ, Pannon-Víz, kábeltv, bank, biztosító stb.) felé.

A címek felülvizsgálata megkezdődött (várhatóan 2017. év végéig tart), az adatellenőrzés Gönyű községben több száz címet és ez által a lakosság széles körét érinti. Ezúton kérjük a felülvizsgálatba bevonásra kerülők együttműködését, továbbá a Tisztelt Lakosság és a címváltozás által érintettek megértését.

Gönyű, 2017. április 10.

                                                                                                                             dr. Kállai Erik
jegyző

Hasznos információk: 

RENDSZERINFORMÁCIÓ

A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!