Haláleset anyakönyvezése
A halálesetet az azt követő első munkanapon be kell jelenteni a haláleset helye szerint illetékes anyakönyvvezetőnél. A bejelentéssel egyidejűleg a bejelentőnek közölnie és igazolnia kell mindazokat az adatokat, amelyek az anyakönyvezéshez szükségesek. Az elhalttal egy lakásban élő vagy az elhalt hozzátartozója, illetőleg az jelenti be, aki a halálesetről tudomást szerez.
Illetékesség: a haláleset helye szerinti anyakönyvvezető.
A haláleset anyakönyvezéséhez szükséges okmányok:
- · halottvizsgálati bizonyítvány
- · az elhunyt személyazonosító igazolványa
- · lakcímet és személyi azonosítót igazoló hatósági igazolványa
- · az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- · a z elhunyt családi állapotát igazoló okirat a (házassági anyakönyvi kivonat, a korábban
elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy elvált esetében jogerős bírói ítélet)
- · az ÁNTSZ engedélye a halottvizsgálati bizonyítványon amennyiben a haláleset
intézményen kívül történt, és kérik az elhunyt hamvasztását
- · nyilatkozat a temetés helyéről, módjáról
- · a bejelentő személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája
Az eljárás illetékmentes.